Toto, ale i zda jsou rozpustné
ve vodě ještě další látky jsme zjišťovali s třeťáky v hodině ČASu. Připravili
jsme 6 sklenic, hlínu, písek, sůl, cukr, mouku a prášek do pečiva, dále
filtrační papír, trychtýře a vodu.
Do sklenic jsme nalili vodu a v každé sklenici jsme rozmíchali jednu z uvedených látek. Potom jsme postupně přelili rozmíchaný roztok jednotlivých látek přes filtrační papír do nových sklenic. Pozorovali jsme, jak voda překapává do nových sklenic a hlavně jaký bude filtrační papír, přes který roztok prokapával. Zjistili jsme, že z některých roztoků zůstala na filtračním papíru menší nebo větší usazenina. To znamená, že tyto látky nejsou ve vodě rozpustné. U jiných látek byl filtr čistý, což je důkaz toho, že tyto látky jsou ve vodě rozpustné. Svá pozorování zapsali žáci do záznamového archu. Tato činnost se dětem velmi líbila a všechny chtěly filtrační papír domů, aby si mohly pokus vyzkoušet i doma.
Do sklenic jsme nalili vodu a v každé sklenici jsme rozmíchali jednu z uvedených látek. Potom jsme postupně přelili rozmíchaný roztok jednotlivých látek přes filtrační papír do nových sklenic. Pozorovali jsme, jak voda překapává do nových sklenic a hlavně jaký bude filtrační papír, přes který roztok prokapával. Zjistili jsme, že z některých roztoků zůstala na filtračním papíru menší nebo větší usazenina. To znamená, že tyto látky nejsou ve vodě rozpustné. U jiných látek byl filtr čistý, což je důkaz toho, že tyto látky jsou ve vodě rozpustné. Svá pozorování zapsali žáci do záznamového archu. Tato činnost se dětem velmi líbila a všechny chtěly filtrační papír domů, aby si mohly pokus vyzkoušet i doma.