V souladu s novelou školského zákona aktualizoval ředitel školy školní řád tak, aby byl v souladu s platnou legislativou. Změny se týkají především toho, že vstoupila v platnost povinná účast na distančním vzdělávání. Změny projednala pedagogická rada a schválila školská rada při ZŠHN.
Výtah
změn školního řádu, platných od 20. 10. 2020:
(změněný
nebo přidaný text je červeně)
Povinnosti
žáka:
- docházet do školy a vzdělávat se, tj. připravovat se na výuku a
nosit pomůcky do ní dle pokynů vyučujících, a to jak
v prezenční, tak distanční formě výuky (při ní v míře odpovídající
okolnostem)
- žák je povinen být
v případě mimořádných opatření vybaven ochrannými prostředky dýchacích
cest a používat je předepsaným způsobem
Povinnosti
zákonných zástupců:
-
omluvit písemně, telefonicky, e-mailem nebo
prostřednictvím SMS zprávy nepřítomnost svého dítěte ve vyučování nejpozději do 3 dnů od počátku
nepřítomnosti, jak při prezenčním výuce, tak při distančním vzdělávání a
uvést důvod nepřítomnosti žáka ve vyučování, a to i
v jeho distanční formě a zajistit, aby dítě předložilo písemnou
omluvenku ihned po návratu do školy, nejpozději do 3 dnů, na pozdější dodatečné
omluvenky nebude brán zřetel a nepřítomnost žáka bude považována za neomluvenou
Obecná
ustanovení:
Distanční vzdělávání škola přizpůsobí podmínkám žáků a
zajistí ji kombinací synchronní on-line výuky a asynchronní výukou, případně
off-line výukou, bez kontaktů přes internet, zpravidla předáváním písemných
materiálů. V průběhu distanční výuky bude zvýšená komunikace školy
s rodiči. Při distančním vzdělávání nelze realizovat vzdělávání
v rozsahu plánovaném pro prezenční výuku. Škola se zaměří především na
stěžejní výstupy v českém jazyce, matematice, cizím jazyce a předmětu
člověk a jeho svět (ve 4. a 5. ročníku). Priority ve vzdělávání budou
operativně určovány podle délky distanční výuky. Škola zpravidla připraví
speciální rozvrh pro on-line výuku.
Provoz
a vnitřní režim školy:
Režim vyučovacích hodin
a přestávek, rozvrh při prezenční výuce, rozdělení žáků do tříd nebo skupin se
nevztahuje na distanční vzdělávání. Zde jsou respektována specifika tohoto
způsobu vzdělávání, jako jsou odlišné technické vybavení a možnosti žáků,
náročnost dlouhodobé práce s počítačem, dlouhodobé sledování monitoru,
nevhodné držení těla, atd. Délku výuky a přestávek stanovuje pedagog při distančním
vzdělávání podle charakteru činnosti a s přihlédnutím k základním
fyziologickým potřebám žáků, jejich schopnostem a reakcím.
Režim
stravování včetně pitného režimu:
Žáci do jídelny dochází a z jídelny odchází,
rovněž v jídelně jsou pod dohledem vyučujícího dle stanoveného rozvrhu.
Školní jídelna umožní odběr obědů v rámci školního stravování (za
dotovanou cenu) žákům, kteří se povinně vzdělávají distančním způsobem. Při
vyzvedávání obědů do jídlonosičů je jídlo možné vydat jen osobě, které nebyla
nařízena karanténa ani zakázána přítomnost ve škole.
Obecné
zásady hodnocení:
(4) Pro celkové hodnocení používáme klasifikaci. Pouze u žáků se speciálními
vzdělávacími potřebami na doporučení pedagogicko-psychologické poradny nebo u jiných žáků ze závažných důvodů (posuzuje ředitel školy) na
žádost zákonných zástupců, může být použito hodnocení slovní. U průběžného
hodnocení používáme různé formy, od klasifikace, přes bodové hodnocení, slovní
hodnocení, až po sebehodnocení žáků.