čtvrtek 22. října 2020

Aktualizace školního řádu - distanční vzdělávání

 V souladu s novelou školského zákona aktualizoval ředitel školy školní řád tak, aby byl v souladu s platnou legislativou. Změny se týkají především toho, že vstoupila v platnost povinná účast na distančním vzdělávání. Změny projednala pedagogická rada a schválila školská rada při ZŠHN.

Výtah změn školního řádu, platných od 20. 10. 2020:

(změněný nebo přidaný text je červeně)

Povinnosti žáka:

- docházet do školy a vzdělávat se, tj. připravovat se na výuku a nosit pomůcky do ní dle pokynů vyučujících, a to jak v prezenční, tak distanční formě výuky (při ní v míře odpovídající okolnostem)

- žák je povinen být v případě mimořádných opatření vybaven ochrannými prostředky dýchacích cest a používat je předepsaným způsobem

Povinnosti zákonných zástupců:

- omluvit písemně, telefonicky, e-mailem nebo prostřednictvím SMS zprávy nepřítomnost svého dítěte ve vyučování nejpozději do 3 dnů od počátku nepřítomnosti, jak při prezenčním výuce, tak při distančním vzdělávání a uvést důvod nepřítomnosti žáka ve vyučování, a to i v jeho distanční formě a zajistit, aby dítě předložilo písemnou omluvenku ihned po návratu do školy, nejpozději do 3 dnů, na pozdější dodatečné omluvenky nebude brán zřetel a nepřítomnost žáka bude považována za neomluvenou

Obecná ustanovení:

Distanční vzdělávání škola přizpůsobí podmínkám žáků a zajistí ji kombinací synchronní on-line výuky a asynchronní výukou, případně off-line výukou, bez kontaktů přes internet, zpravidla předáváním písemných materiálů. V průběhu distanční výuky bude zvýšená komunikace školy s rodiči. Při distančním vzdělávání nelze realizovat vzdělávání v rozsahu plánovaném pro prezenční výuku. Škola se zaměří především na stěžejní výstupy v českém jazyce, matematice, cizím jazyce a předmětu člověk a jeho svět (ve 4. a 5. ročníku). Priority ve vzdělávání budou operativně určovány podle délky distanční výuky. Škola zpravidla připraví speciální rozvrh pro on-line výuku.

Provoz a vnitřní režim školy:

Režim vyučovacích hodin a přestávek, rozvrh při prezenční výuce, rozdělení žáků do tříd nebo skupin se nevztahuje na distanční vzdělávání. Zde jsou respektována specifika tohoto způsobu vzdělávání, jako jsou odlišné technické vybavení a možnosti žáků, náročnost dlouhodobé práce s počítačem, dlouhodobé sledování monitoru, nevhodné držení těla, atd. Délku výuky a přestávek stanovuje pedagog při distančním vzdělávání podle charakteru činnosti a s přihlédnutím k základním fyziologickým potřebám žáků, jejich schopnostem a reakcím.

Režim stravování včetně pitného režimu:

Žáci do jídelny dochází a z jídelny odchází, rovněž v jídelně jsou pod dohledem vyučujícího dle stanoveného rozvrhu. Školní jídelna umožní odběr obědů v rámci školního stravování (za dotovanou cenu) žákům, kteří se povinně vzdělávají distančním způsobem. Při vyzvedávání obědů do jídlonosičů je jídlo možné vydat jen osobě, které nebyla nařízena karanténa ani zakázána přítomnost ve škole.

Obecné zásady hodnocení:

(4) Pro celkové hodnocení používáme klasifikaci. Pouze u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na doporučení pedagogicko-psychologické poradny nebo u jiných žáků ze závažných důvodů (posuzuje ředitel školy) na žádost zákonných zástupců, může být použito hodnocení slovní. U průběžného hodnocení používáme různé formy, od klasifikace, přes bodové hodnocení, slovní hodnocení, až po sebehodnocení žáků.

 Celý dokument v platném znění je možné stáhnout zde (klikni). Heslo pro stažení je: zshn.