Žáci si zahráli i hry, kde museli spolupracovat bez mluvení – což nebylo úplně jednoduché, ale právě díky tomu si mohli lépe uvědomit, jak důležité je vnímat ostatní i jinak než jen slovy. Každý měl možnost zjistit, jakou roli ve skupině hraje a jak může přispět k tomu, aby se společně dosáhlo cíle.
Jako třešnička na dortu nás čekala výzva – postavit most z omezeného množství materiálu tak, aby unesl předmět. Pracovalo se ve trojicích a bylo potřeba zapojit hlavu, ruce i týmového ducha. Tahle aktivita prověřila nejen kreativitu a logické myšlení, ale i schopnost spolupracovat pod tlakem.
Na konci jsme si společně popovídali o tom, jak se nám dařilo dodržovat zásady týmového kompasu. Žáci sdíleli své dojmy, co se jim líbilo, co bylo těžké a co by chtěli příště zkusit jinak.
Aktivity nám ukázaly, že týmová práce není jen o tom, kdo co udělá, ale hlavně o tom, jak spolu mluvíme, nasloucháme si a respektujeme jeden druhého. I proto mají třídnické hodiny opravdu smysl.